NU RATA O VACANTA IN BORDEAUX

TRAVEL
Share this on

Nu aveam asteptari prea mari de la Bordeaux. Ne gandeam ca o sa mancam bine, ca o sa bem vinuri bune si ca satucul in care vom merge in ultima zi va fi fabulos cum sunt toate satucele din Franta si cam atat. In toata nebunia din ultimul timp, cu plecari, veniri, intalniri, n-am facut research-ul pe care il facem de obicei, dar…Am ajuns in Bordeaux in trei ore cu o aeronava Blue Air, care nu a avut intarziere si care a fost peste asteptarile noastre. Da, avem acum un zbor direct pana la Bordeaux si asta e doar una dintre vestile bune. La aeroport ne-a asteptat o doamna foarte simpatica si vorbareata care ne-a povestit despre cum s-a schimbat orasul in ultimii ani si cum centura orasului e destul de aglomerata. N-am inteles exact la ce se referea pentru ca in 30 de minute am ajuns la Hotel Majestique, un hotel simpatic de patru stele in inima Bordeaux-ului.

In prima seara am cinat la restaurantul Gabriel pozitionat intr-o superba cladire in cea mai frumoasa piata in care am fost: Place de la Bourse. Restaurantul impecabil, mancarea impecabila, atmosfera putin stinghera la inceput pentru ca nu aveam muzica si eram intr-o camera alba la o masa rotunda, dar ne-am destins si ne-am simtit foarte bine pana la finele cinei (ce face vinul din om). Am uitat sa precizam ca in Bordeaux am ajuns datorita unui press trip si alaturi de noi au fost Ioana Ulmenau, editor ELLE, Cristina Rosca, redactor sef Dupa Afaceri, Georgiana Ciofoaia, redactor sef Forbes Lifestyle si Marian Craciun, blogger si jurnalist la The Trends.ro.

A doua zi dupa micul dejun aveam intalnire cu un ghid care sa ne poarte pe strazile Bordeaux-ului in ideea de a ne familiariza cu acest oras despre care nu stiam prea multe (trebuie sa recunoastem). Ghidul nostru s-a dovedit a fi mult mai mult decat un ghid. Bruno, caci asa il chema pe domnul carismatic, sprinten si vioi de peste 60 de ani care parea mai degraba personaj de roman sau unul din personajele din filmele lui Woody Allen decat ghid turistic in Bordeaux. Ne-a fascinat pe toti si ne-a facut cunostinta cu un oras fabulos.

Ce am aflat despre Bordeaux?

1. Renovarea lui a inceput acum 10 ani cand orasul era destul de neatragator. Cladirile erau negre din cauza poluarii si traficul era infernal, mai ales in centrul orasului, care acum e MUST VISIT.

2. In 10 ani primarul a reusit sa ii faca pe locuitorii orasului sa isi renoveze fatadele si astfel a transformat orasul intr-o bijuterie.

3. In interiorul orasului se circula pe jos, cu bicicleta sau cu tramvaiul electric (nu exista cabluri, nu ar fi estetic, nu? Tramvaiul e un fel de metrou suprateran si toate cablurile sunt ingropate in pamant)

4. Toate cladirile sunt construite din aceeasi piatra si chiar daca sunt diferente de sute de ani intre cladiri, totul arata unitar si frumos.

5. Exista zeci de restaurante de toate tipurile si felurile.

6. Poti face shopping. Noi ne-am cumparat de la haine la afise, condimente, decoratiuni. Nu ai cum sa nu gasesti ceva pe gustul tau.

7. Oamenii sunt extrem de draguti. Am facut poze pentru tot, de la librarii, la cafenele sau restaurante. Toata lumea a fost extrem de ok cu asta. (nu se intampla peste tot!)

8. Am descoperit cea mai mare librarie din Franta si una dintre cele mai fascinante din lume: Mollat.

9. Am vizitat Cite du Vin si am aflat tot ce nu stiam despre vinuri si mult mai mult de atat. E un muzeu interactiv in care cu siguranta nu te vei plictisi. In plus nu rata restaurantul de la etajul 5. O sa iti placa la nebunie!

10. Revenind la Bruno. Daca vreodata ajungi in Bordeaux, merita sa il iei ca ghid. Este cel mai personaj dintre personaje si este extrem de pasionat de ceea ce face. In plus, are o bicicleta cum nu ai mai vazut. E din 1941 si a fost a bunicului sau. Dar o sa iti istoriseasca el toata povestea. Merita!

Mirror Mirror…

A post shared by Diana Enciu (@fabmusediana) on

In cele aproape trei zile petrecute in Bordeaux, am avut constant sentimentul ca abia asteptam sa ne intoarcem.
In ziua 4 am fost in Saint Emilion si ne-am bucurat de un satuc de poveste, cu istorie serioasa si cu privelisti din povesti. Am vizitat si Chateau Soutard si ne-am bucurat de un tur privat si de o degustare de vinuri. De vis. Cam asta a fost escapada la Bordeaux si a meritat din plin.

PS: Nu rata roof-top-ul  de pe Intercontinental. Mergi acolo la 7 cand se deschide pentru ca vei avea parte de un apus superb si viziteaza DARWIN! Un sistem eco-friendly care gazduieste o paleta larga de activititati, de la evenimente sociale pana la corporatii si restaurante.

PS.2: Daca tot ai ajuns aici, treci si pe la restaurantul Dan Cuisine D`Influence si Kitchen Garden, unde poti sa iei cursuri de cooking si sa inveti sa faci traditionalele canele dupa retetele lor originale. We did it! Si a fost o experienta geniala. Am promis ca incercam si acasa.

Comments

Published by Andreea Michaela
COMMENTS

Add a comment

Recommended Posts

follow us on instagram

@fabmusediana

@fabmusealina

Start typing and press Enter to search